søndag den 10. november 2013

Hæklet savlesmæk med blonde - Babymonth #10


Som alle andre babyer fra 0-1 år savler KJ altså en del! Ihvertfald i perioder. Nogle gange kan vi godt bruge 2-3 smække på en dag, så der skal lidt til :-)

Den "klassiske" tørklæde smæk er måske ikke den kønneste men rigtig effektiv og vi bruger den meget. Som supplement til det ville jeg dog gerne have en lidt mindre, og måske lidt pænere, smæk. I jagten på det fandt jeg en sød hækle opskrift fra Mayflower. Jeg har prøvet at lave den med tre forskellige kanter, de to første smække er hhv givet væk og forvasket. Den her tredje blev færdig torsdag aften og er også favoritten, så den får I at se.

Tidligere i dag viste jeg billeder af Klara Johanne med smækken på, se dem her.

Opskrift er fra Mayflower og findes her. Det er Model C. Når midterstykket er hæklet, brydes garnet som i opskriften, herefter kan du evt lave en anden kant end opskriften foreslår. Her har jeg lavet 3 rækker fastmasker og afsluttet med en tungekant (som i opskriften).

Garnet er som altid Merceriseret Cotton 8 og nålen der blev brugt var 2,5. Har sagt det før, siger det lige igen; Elsker mit lille bomuldsgarnlager.








14 kommentarer:

  1. Hvor er den fin og igen, du får gjort det blå feminint :-). Jeg kan virkelig godt lide det :-) Og du hækler meget lige - flot ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Mette! Hvor er det søde ord du sender denne vej!
      …jeg går også meget op i at det er lige ;-) Hvor er det skønt at du kan se det! Ikke alle finder det vigtigt, og det har da bestemt også sin charme at folk hækler på forskellig vis, men jeg kan nu bedst lide det regelmæssige, lige udtryk. Hvis man kan sige det sådan :-)

      Slet
  2. Hvor er den bare super fin! Der er intet sødere end hæklede smække. Jeg lavede også nogle da jeg ventede poeten, men hun har aldrig savlet, så nu er de givet videre i systemet :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak. Er det rigtigt? Savlede hun slet ikke? Der er da nogle modtagere der er blevet glade :-)

      Slet
  3. Åh nej. Linket til opskriften virker ikke mere :-/

    SvarSlet
    Svar
    1. Arhh! Tak for at du gjorde mig opmærksom på det :-)
      Jeg har rettet linket og tror det virker nu. Mayflower må have opdateret deres side :-) Jeg fandt opskriften igen på dette link: http://www.mayflower-yarn.com/639_Mayflower_hæklede_hagesmækker.asp
      Vh Ditte

      Slet
    2. This link no longer exist. Do you know where I can find this pattern? English or danish.

      Slet
    3. Hanna - perhaps you can find inspiration in this https://www.alt.dk/haandarbejde/fin-haklet-hagesmak

      Slet
  4. Tak for det nye link. Jeg har også ledt efter opskriften.

    SvarSlet
  5. Hej. :) Sikke fin en smæk. Skal være farmor til en lille dreng her midt August 2016. :)
    Kiggede efter opskriften inde hos Mayflower, men siden er åbenbart nedlagt, eller andet er hændt.??
    Så jeg skulle vel ikke være så heldig, at du ligger inde med opskriften.??
    På forhånd tak.

    SvarSlet
  6. Årh jeg kan ikke få opskrift link til at virke desværre......

    SvarSlet
    Svar
    1. https://pin.it/1iPNzUQ

      Slet
  7. https://www.alt.dk/haandarbejde/fin-haklet-hagesmak

    SvarSlet
  8. Kære Anonym ☺️
    Tak for linket til den hæklede smæk. Dejligt at folk nu ikke skal gå forgæves for opskriften. Den er så yndig.
    Kh Ditte

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...