søndag den 9. oktober 2011

WIP - strik STATUS

Jeg har fundet ud af at det nok ikke er så smart for mig at have alt for mange håndarbejds projekter igang på én gang. Så nu prøver jeg at få ryddet op i "kurven" og få afsluttet projekterne en efter en. 

Specielt med hækle og strik projekter kan det være en ulempe at skifte mellem flere, jeg synes at jeg kan se forskel i maske størrelsen, det er jo fjollet at lave den slags fejl. Så nu vil jeg PRØVE at begrænse mig :-)

Her er nogen de projekter der er blevet afsluttet i løbet af de sidste dage:

Hæklet baby kyse



Faktaboks
Garn 100% uld. Rester, har desværre fået bandarolen væk.
Pind Clover hæklenål nr 3
Opskrift Babykyse m. muslinger fra Blødt til baby af Sidsel Sangild

Filtede futter

 Faktaboks
Garn 200 g Lima, 100% uld, Hjertegarn
Pind KnitPro nr 5,5
Opskrift Filtede futter
Hvordan gik det? Derudaf. Elsker at lave de her futter. Jeg kan sidde og lave dem uden at kigge da det er ene retmasker og bliver der en fejl kan man ikke se det når de er filtede! Perfekt til begyndere eller til tv :-) De er dejlig lune og perfekte her til vinter. De her er lavet i herre str., men de kan jo laves i alle str i samme model. Jeg er ved at lave str. 1,5 år af resterne for det her par, men der er desværre ikke helt nok, øv. Det er altid svært med rester, vil ikke lade det gå til spilde, men også bare ærgeligt at jeg nu skal ud og købe mere garn for at gøre barneparret færdigt. Ironic!

Strikket hue

Faktaboks
Garn 100 g Alfa, 85% uld, 15% mohair, SandnesGarn
Pind Strømpepinde nr 7
Opskrift SandnesGarn, findes her
Hvordan gik det? Det gik fint. Nem opskrift for en begynder. Jeg valgte at strikke den på strømpepinde for at lære netop det. Det var fjollet og besværligt. Det havde været nemmere at strikke den på pundpinde. Men nu har jeg da lært det :-) Der er nogle små fejl i huen, men jeg bliver bedre og bedre til at spotte fejlene i tid til at redde dem.
Min kæreste udvalgte selv denne opskrift og han har godkendt resultatet, så det er jo en succes i sig selv :-) Garnet er virkelig lækkert og fluffy. Huen har lidt et skater look hvis den bruges uden fold og lidt et ja... fisker look hvis den bruges foldet, hehe.

Hæklet halskæde


Faktaboks
Garn 20 g Cotton 8, 100% bomuld, merceriset, Mayflower
Pind Clover hæklenål nr 3
Opskrift Inspireret Aalerusen som er  inspireret af Sidsel Sangilds Hæklede gaver :-)
Hvordan gik det? Dejlig nem lille gave til sig selv :-) Skal bare lige have sat en lukning i så jeg kan få den i brug.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...