søndag den 15. januar 2012

Hæklet rund pude


Jubiiii, så fik jeg hæklet den nye sofapude færdig. Ihh, bliver helt glad indeni over at se den flotte regelmæssige cirkelform og de flotte farver op mod hinanden! FEDT.

Nu skal enderne hæftes, puden skal dampes (ved at ligge et vådt viskestykke over og stryge betrækket), der skal klippes bagside i bomuldsstof, købes lynlås og monteres. Glæder mig til at den bliver færdig (jeg ved dog at det først sker i næste weekend, men så er der noget at glæde sig til :-)).



 Det turkise garn matcher Fatboy'en rigtig godt. Skal love for at den sækkestol var populær hos min venindes søn på 1,5 år. Han surfede og kravlede rundt på den da han og hans mor var på besøg i går aftes. Det så bare nutsi ud :-)






Faktaboks
Garn Wool, 100% uld fra Stof og Stil
Turkis (farvekode 900 510 241) 2 nøgler (1 helt nøgle af 50 g + 18 g af 2. nøgle)
Natur (farvekode 900 510 02) 1 nøgle pånær 4 g
Sort (farvekode 900 510 43) 1 nøgle, brugte kun 15 g 
Pind Hæklenål 4
Opskrift Hæklet rund pude lavet af Lutter Idyl (super kreativ hækler)
Hvordan gik det? Super. Dejlig nem opskrift som jeg kunne lave samtidig med film og Wordfeud to lørdag aftener i træk. Herligt. Jeg var dog ikke helt heldig med mine udtagninger, og de er blevet lidt tydeligere end jeg havde håbet. 
Garnet passer til 4-4.5, jeg valgte når 4 for at gøre hæklingen lidt tæt. Synes det lykkedes :-)
Puden (også fra Stof og Stil) er 40 cm bred, og ud fra kærestens tegning blev det sådan at centrum har en radius på 3 sm, sort ring er 5 cm bred, natur ring er 6 cm, og turkis ring er 6 cm + 1 cm til at sy bagsiden fast i.

Ud af resterne fra puden tror jeg at jeg laver en gnom der kan stå inde i stuen i stedet for den brune og grønne. 






Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...