mandag den 12. august 2013

Min mor og hendes lopper

Min mor er en ægte dronning inden for genbrug og loppe fangst. Hun har gennem årene fundet virkelig mange fine ting til de fleste i familien.

I foråret spottede hun en 25 cm høj Lyngby vase, som hun fik med uden beregning. Henover sommeren har hun samlet et stel der går under navnet "Vejby stel" og fundet det til en slik. Det er til min onkel, der er udvandret til Kbh, hvor lopperne koster alt for meget ;-) Og for nogle uger siden hvor jeg kom hjem stod der 4 fine, hvide FDB stole (Tremmestol Folke Påhlsson) på terrassen. Stole hun lige havde fået (gratis) med hjem fra min bedstes kolonihave. 

Iøvrigt er der blevet bragt masser og masser af andre ting hjem, ikke mindst til lille Klara Johanne.

I går da vi kom på besøg var der igen fine, fine loppefund til os; et stort patentglas fra Weck, en blondetrøje der passer mig perfekt (okay, den havde min mor måske udset sig til sig selv, men nu har jeg den her i Frederikshavn, hihi), et net med guld anker (jeg har altid et net med rundt) og en fin lille hvid krave med blonder til Klara Johanne. 

Er det ikke nogle skønne fund?






Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...