fredag den 18. oktober 2013

Dåbskjole - opbevaring i syrefri æske

Tænk engang, de sidste 37 år har vores families smukke dåbskjole hængt på en bøjle (oh, skræk og gru!). Da jeg fik kjolen hjem (før vores barnedåb i maj) var det første jeg så stangmaskerne i løbegangen! De så meeeeeget lange ud under tyngden af det store flotte skørt. 

Dengang tænkte jeg at jeg måtte skaffe en fin æske til kjolen. Og så..... kunne jeg slet ikke lige finde ud af what to do. Først da jeg så indlæggene hos Laralil omkring hendes smukke dåbskjoler, fik jeg stikordet! SYREFRI silkepapir og papæske. Nååå, det er sådan den "rigtige" type opbevaring kaldes. 
Så gik jagten på at finde den slags. 

Endelig, nu vi er i oktober, har jeg fået det smukke håndarbejde pakket forsvarligt ned så det er klar til næste gang det måtte skulle i brug :-) Æsken er 60 x 50 x 15, det giver måske en fornemmelse af hvor stor kjolen faktisk er.

...jeg er helt vild med den fine kjole....



2 kommentarer:

  1. Det var en god oplysning, som jeg vil give videre i vores familie. Vi har nemlig opbevaret familie-dåbskjolen på nøjagtig samme måde som jer.

    SvarSlet
    Svar
    1. Så er det bare med at få den ned i en æske Signe ;-)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...