tirsdag den 22. oktober 2013

Mint djævlehue med nye snore

I weekenden sagde min svigermor: "Det bliver altså helt mærkeligt når den søde grønne hue bliver for lille til Klara Johanne, og hun så skal have en anden." Det er SÅ rigtigt! Den mintgrønne djævlehue er nærmest den eneste hue vi brugte til KJ sidste vinter og har brugt dette efterår!

Jeg synes simpelthen den er så kær til hende. -også selvom hun ofte bliver forvekslet til at være en dreng pga af den!

Huen er lavet i en lækker alpakka/silke fra Hjertegarn og kvasten er kanin. Garnet er super lækkert, blødt og slidstærkt. På trods af det kunne stropperne ikke klare at blive bundet mere og de måtte altså skiftes. Jeg har valgt at skifte dem med syede bomuldsstropper. Jeg er rigtig godt tilfreds med resultatet :-)

Og kan I huske at jeg jo har en hue magen til? "Heldigvis" var der her i weekenden så koldt at vi havde lejlighed til at lufte vores huer sammen ;-) Se indlægget her og her for flere billeder af huerne.





Min hue er hæklet efter Lutter Idyls opskrift som du finder her, baby djævlehuen er strikket efter en gammel opskrift jeg har på lager.


5 kommentarer:

  1. Den er altså stadig super sød! Og det er lige før jeg bedre kan lide den med de nye stropper end de gamle
    Og forresten, rigtigt godt billede du har fået dit ude i siden. Måske er det lang tid siden, men jeg er oftest på via iPhone eller iPad og så ser jeg det jo ikke :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Stine! Ja, jeg tror egentlig også jeg kunne finde på at sætte stropper i en anden gang i en ny hue. Oveni købet er det en god anledning til at udnytte stofrester.
      Tak!! Hvor er du sød. Det er vist et par uger siden jeg satte billedet ind.
      Generelt er det bare ærgerligt at blogs ser anderledes ud på iPhone/iPad, eller når man læser via bloglovin' for den sags skyld. Jeg håber snart der kommer en lidt bedre brugerflade på de ting.
      Tak for at du altid er sød til at kommentere!

      Slet
  2. Det er en rigtig fin hue og stof snorerne er en super god ide :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Karin Ea!
      Ideen med stropper er garanteret en jeg har set i blogland, på Instagram eller Pinterest, på et eller andet tidspunkt. Men desværre er det bare en "hunch", jeg har ikke en konkret person at kreditere. Sådan er det jo bare nogle gange. Generelt er jeg rigtig god til at huske hvor jeg ser de gode ideer og gør en indsats for at kreditere idemanden/der hvor jeg har set ideen, men nogle gange flyder det sammen i et kreativt mash :-)

      Slet
  3. Hvor er den blevet fin Ditte, den løsning kan du helt sikkert også godt bruge en anden gang!

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...