onsdag den 23. oktober 2013

Sy selv elefanthue

Det er virkelig blevet hue tid og selvom jeg som skrevet i går ELSKER vores djævlehue; så har vi også brug for en elefanthue.

Synes umiddelbart ikke jeg kan finde en fin en på nettet, eller jeg ved ihvertfald ikke hvilket mærke jeg skal gå efter. Derfor kiggede jeg på stoflageret, fandt det lækreste kvalitets rib (købt hos Skipper Stoffer på Gl.Mønt), tegnede et mønster, klippede og syede. 

Glad og tilfreds med resultatet, prøver jeg huen på barnet.... FAIL. Den passer overhovedet ikke. Øv. Så jeg må vist ud og låne en hue der passer, tegne den af og sy en ny.
Rigtig ærgerligt den ikke passer, for den blev faktisk rigtig fin og ovenikøbet vendbar! Den blev nemlig syet efter DENNE fine vejledning.



6 kommentarer:

  1. Øv det er bare SÅ irriterende når det bare ikke passer. Den er ellers super fin:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er nemlig super irriterende... Men nu har jeg købt mig en Joha hue som passer. Måske kan jeg sprætte den her hue op, klippe lidt og få syet en ordentlig hue af det. Andet vil næsten være ærgerligt, for ribben er bare så lækker.

      Slet
  2. Øv altså - den er rigtig fin! Du må endelig dele hvis du finder et godt mønster, jeg kunne godt bruge et :-)
    Mvh
    Karin

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg skal gerne dele hvis jeg finder et godt mønster :-) Men synes faktisk det er lidt ligesom sko. Der findes ikke rigtig ét godt mønster der passer på alle :-/ -it's a jungle out there :-)

      Slet
  3. Øv, hvor surt. Jeg har også erfaret at elefanthuer næsten er som at købe sko: de SKAL bare sidde ordentligt! Ellers kunne du måske gå i mødrehjælpen eller en anden genbrug og finde en du derefter kunne sprætte op?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jamen lige præcis! Hoveder og fødder har åbenbart meget forskellige former og størrelser :-)
      Jeg har nu købt en Joha som jeg vil forsøge at tegne efter uden at sprætte den op. Jeg har en gammel top i stretch som kommer til at være prøve stof for den "nye" mønster. Håber jeg derefter kan sprætte den her gråstribede hue op, rette den lidt til og få en hue ud af det, haha :-)
      Men ellers et godt bud at finde en i genbrug. Det havde jeg bare ikke lige tålmodighed til i går ;-)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...