fredag den 29. november 2013

Musselmalet savlesmæk - Babymonth #16

Savlesmæk, charmeklud, tørklæde. Den har mange navne. Uanset er den nok mere praktisk end køn. Selvom den er lidt grim bruger vi dem hver dag, mindst en, ofte flere styk.

Stoffet er jersey på forsiden og rib på bagsiden fra hhv Stof og Stil og Stof2000. Begge dele rester fra kjolen som jeg viste her
Det midterste lag har jeg lavet i det Stof2000 kalder "Deko polyester" til 20kr/m. Det er vandafvisende og er det materiale jeg synes ligner allermest det lag der er inden i købte savlesmække. Det er dog rigtig svært at sy i da det nærmest er levende. Jeg skal vist lige øve noget mere før jeg ved om det bliver mit foretrukne materialle til mellemlag fremover.
Her i løbet af Babymonth er der blevet vist rigtig mange fine eksempler på savlesmække. Både i forskellige materialer og med lidt forskellige mønstre. Du kan se Laralils version her, Fru Flittigs her, Maries Fabriks her, Hverdagssyslerier her, Fingernems her. Skriv endelig en kommentar hvis din version og skal listes :-)
Mønsteret har jeg fået ved at klippe en gammel smæk op. Det består af tre uens stykker der samles og giver rynkeeffekten. Flere af linksene ovenover indeholder gratis mønstre :-)

Jeg er ikke tilfreds med den måde jeg fik syet smækken på. Det levende midterste lag drillede som sagt. Desuden passer det ikke særlig godt til kjolen med en matchende smæk og det er kønnere til KJ at have en stærk farve op til ansigtet, fremfor denne lidt blege "farve". Det var et forsøg, de næste må blive bedre :-)










3 kommentarer:

  1. Åh hun går da lige i hjertet i den kjole!
    - så skønne begge dele!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hihi, tak ;-) Hun er en storcharmør <3

      Slet
  2. Haha det er en sjov billed serie: hvad er det? Jeg tror jeg smutter... Må hellere liiiige se på den igen ;-)
    Jeg har også en - forsinket - savlesmæk undervejs til bloggen ;-) Jeg synes det fungerer rigtig godt med et vandafvisende mellemfor (altså når den er syet, enig med dig i, at det er lidt bøvlet), for med de mængder savl der til tider kommer, kan savlesmæk uden foer skiftes hele tiden ;-)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...