lørdag den 28. december 2013

Hæklet prinsesse krone (tik tik tik … det var så de juledage… og lige om lidt er det nytårsaften)

Og således blev julen 2013 vel overstået. Jeg ser rundt omkring på IG at mange har pakket julepynten væk og flere endda gjort hovedrent. …det er i den grad ikke sket herhjemme. Vi er allesammen forkølet igen og dagene er altså lidt præget af en doven stemning.

Igår var vi dog lidt vilde; Kristian og jeg var ude alene sammen. Uden Klara Johanne. For første gang. Så nåede vi det lige inden hun bliver 1 år om 14 dage :-)
Det var super godt. Vi var iøvrigt både ude og spise + i biografen og se The Secret Life of Walter Mitty. En virkelig sød og underholdende film. Ikke nogen ny Forest Gump som min lillebror havde hørt rygter om, men en dejlig romantisk fortælling om at leve livet og have det sjovt. Meget passende når vi netop var ude og være vilde ;-) Vi er crazy people… I know!
Klara Johanne havde hygget sig stort derhjemme sammen med min søster og bror. Det kan vi vist godt gøre en anden gang :-)

I dag skal jeg igang med at planlægge nytårsaften. Hvad gør I andre den aften?
Vi skal have overnattende gæster, så vi bliver 4 voksne, 3 børn og en hund ;-) Lige nu overvejer jeg om  jeg selv skal lave maden eller vi skal bestille en menu ude.

Når det kommer til nytårsaften pynt har jeg heldigvis en masse jeg gemmer fra år til år i julekassen. Så det er der styr på. I år overvejer jeg også at pynte med de hæklede prinsesse kroner vi havde som bordpynt til barnedåb tilbage i maj. Jeg synes de kroner er noget så søde, og er absolut ikke færdig med at hækle dem :-) Man kunne også bruge de hæklede kroner som nytårshat? 

Hvis du selv har lyst til at (turbo)hækle en prinsesse krone til bordpynt eller nytårshat finder du opskriften lige her.










13 kommentarer:

  1. Jeg siger go for kronerne ;0)

    Vi er bare os selv i år - kan ikke lige overskue andet

    SvarSlet
    Svar
    1. Men jeg så at du alligevel havde overskud til at lave et virkelig smukt bord!
      Vores bord blev dækket af mig og vores gæst på 6 år. Det var …mindre smagfuldt ;-)

      Slet
  2. Wauw! Tænk, at en hæklet krone kan være så flot! God bedring til jer og godt nytår!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor er du sød! Og tak. Vi har holdt os fri af sygdom siden og virkelig nydt at det først er i dag hverdagen ruller igen.
      Jeg er også selv ret vild med at man kan forvandle garn til at se så yndigt ud ;-)

      Slet
  3. Er vild med kronerne - bare jeg ku hækle! Kh Pia

    SvarSlet
    Svar
    1. Er sikker på du kan med dine kreative evner! Og den her opskrift er -tro det eller ej- fint egnet til en begynder! Den er dejlig simpel :-0

      Slet
  4. Hvor er den bare sød!
    - hvis jeg bare kunne finde ud af at hækle!
    Godt nytår - håber dig og din familie kommer godt ind i det nye år :o)
    Kh Sabrina

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for din hilsen. Håber også I kom godt ind i det nye år!
      God arbejdslyst med værelset ;-)

      Slet
  5. Den er bare så fin.
    Jeg er i gang med en til min niece, men går lidt i stå ved omgang 8.. Efter de 14 luftmasker, forstår jeg simpelthen ikke hvor det er at de 5 dobbelte skal hækles?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-) Hvor skønt at du er blevet inspireret til at lave en <3
      Det du skal lave i omgang 8 er det midterste lige stykke/firkanten under hvad der senere bliver buen. Du laver de 14 luftmasker ud, og skal så hækle dobbeltstangmaskerne i den luftmaskerække du lige har lavet. Men i de første 5 luftmasker. Derfor hækler du 14 luftmasker ud, hopper over de nærmeste ni luftmasker og hækler dobbeltstangmasker i de sidste 5 luftmasker. Så har du en "firkant" af dobbeltstangmasker og en løkke ovenpå. I løkken hækles buen i en senere omgang.
      Jeg håber det giver en lille smule mening :-) Ellers skriv gerne igen.
      Kh Ditte

      Slet
  6. Hvor er det bare en fin krone! Den vil enhver prinsesse da dø for at eje. Håber I havde en dejlig jul og et godt nytår, nu hvor jeg er så langt bagud i læsningen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak søde Stine! Det havde vi bestemt :-) Du er vild hvis du er ved at hente ind på alle de 1500 indlæg -ihærdig kvinde <3

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...