fredag den 31. januar 2014

Strikket Pixielue (elefanthue) til børn

Som jeg nævnte da jeg præsenterede den lilla vest her; har jeg begivet mig ud i projekt Pixielue. Jeg fandt inspiration til både vest og hue næsten samtidig hos Mig og My, som jeg har nævnt nogle gange :-) Og så stod det lidt stille med at turde at starte strikkepindende op. 
Jeg har mest set mig selv som en der hækler, nu syer jeg også og er pludselig blevet glad for at strikke. Wow… Anyways. Jeg har lavet Pixieluen færdig. Og den blev fin. Lækker hue, helt uden fejl, bare liiige med det minus at den blev størrelse kæmpestor :-( Den passer mig.

Men jeg fik den lavet. Og vesten blev lavet. Det har givet mig troen på at jeg faktisk er sådan en der kan strikke. Jeg synes Pixieluen så viiildt svær ud, men når man først går igang virker det pludselig meget logisk. Jeg skal helt sikkert lave en hue mere, men først skal jeg lave det der stod på listen efter Pixielue; nemlig en Bella fra Lene Holme Samsøe.

Mønsteret er endt med at være det fra hæftet Tilbehør no.59 fra Hjertegarn. Jeg fandt som skrevet tidligere for år tilbage opskriften på norsk hos Tante T, men turde ikke strikke ud fra den da jeg var så usikker på mit strik :-) Siden mønsteret fra Hjertegarn vist sig at være noget stor i det, laver jeg altså den næste hue på min egen måde, nok med 80 masker som start (efter samråd med en ivrig strikker på Instagram ;-)). 
Garnet er endnu engang Merino Extra Fine fra Drops. Jeg har en del af det på lager og det føles godt at få brugt materialer fra lageret når det er muligt :-)

For at se flere udgaver af huen, så prøv at google "Pixielue", der er virkelig lavet mange finde varianter :-)






2 kommentarer:

  1. Den er bare blevet fin! Den står også på min strikke-to-do-liste ;-)
    Har du lagt garnet dobbelt, og hvilken pind har du strikket på? Super ærgerligt, at den blev for stor, men jeg synes da bestemt godt du kan tænke, at du er en der strikker! ;-)

    SvarSlet
  2. Hej jeg har et spørgsmål. Jeg vil også rigtig gerne lave huen, men er i tvivl om hvor mange cm. halsen skal være, har nemlig også fundet opskriften hos Tante T, men mangler lig antal cm.

    Håber du vil svsare, Hilsen Kirstine

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...