onsdag den 4. december 2013

Babysko m. lædersål

Den anden og sidste ting jeg startede op i lørdags var et par futter til KJ. Selvfølgelig efter Annas (Laralil) fine vejledning.

De er det PERFEKTE reste projekt. Man bruger virkelig ikke ret meget stof til 2 futter. Det stof jeg har brugt har jeg fundet i min lille reste-boks. Jeg er helt vild med ideen om at forvandle flere rester til søde små sko. Så skal jeg bare lige lave min egne applikation og ikke bruge alle pengene på fiiine snefnug strygemærker. De var absolut det dyreste til 20kr/stk. Resten af materialerne havde jeg på lager.

Mønster Jeg er blevet rigtig godt tilfreds med skoene. De er bare kun liiige store nok. Jeg tror jeg blev forvirret over at der på det udprintede mønster står "minus sømrum" på sålen. Jeg endte med at sy med 0,2 cm sømrum for at strække futten så stor som muligt. Næste gang laver jeg dem med sømrum på 0,5 cm på sålen som Anna skriver i vejledningen her.
Strygemærkerne var ret dyre til en samlet pris på 40kr, men jeg synes de var så fine :-) De er strøget på og derefter syet fast med USYNLIG sytråd. Jeg vidste slet ikke at jeg havde den slags. Igen er det min mor der har fundet nogle gamle syting i genneren og så er det røget i kassen. Anitra Transparent Nähfaden. Jaha… Det virker ihvertfald, men kan ikke se syningerne. Måske kan du ane trådene på billedet? Undertråden har jeg ladet være grå.
Elastikken har jeg fået i hus på samme måde; et genbrugsfund fra min mor. Den er iøvrigt rigtig god den her elastik, holder i vask og bliver ikke slatten. Men hvor får jeg så mere af den ;-) Jeg håber dygtige Line Galst får noget hjem som jeg kan købe.
Stoffet er, som sagt, rester. Faktisk rester fra et par bukser min søster syede under vejledning. Så det vil sige det er gratis rester. Skindet har jeg også købt billigt for nogle år tilbage; 50 kr for 1m x 0,8 m.
Skindsålerne og resten af skoen er syet med nål 90, det gik fint. Skindet blev foret med isoli for at gøre sålen blød og varm. Jeg havde heldigvis set et smart trick hos Mette/Trillemus; ellers tror jeg ikke havde havde grejet at sætte delene sammen. Når det er læder kan man jo ikke bruge nåle; men så kan man bruge papirclips. Hvor smart tænkt af dig Mette :-)

Der er rigtig mange der har lavet de skønne sko; en fin udgave jeg lige husker at have stødt på i november/babymonth er disse hos Tusinde Tanker.

Der er vel ikke andet for end at jeg må sy et par mere… :-)












11 kommentarer:

  1. Hvor er de bare fine..... Tror faktisk jeg må prøve, når jeg kommer hjem til min symaskine....

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-) Har du fået dem prøvet?

      Slet
  2. Ååååårh hvor er de søde og gennemførte. Sikke dog en skam er for små! Det gode er jo så, at de er ret unisex så de kan gemmes til en eventuel søskende.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak! Ja, det har du ret i. De bliver helt sikkert gemt :-)

      Slet
  3. De er super fine - og snefnugget er alle 40 kr værd synes jeg :-) - det er jo stadig meget billigere end købe sko :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak! Ja, det er jo rigtigt, stadig en fin pris total set :-)

      Slet
  4. Nuij hvor er de fine. Og hvor er det sjovt, jeg tror også jeg har sådan noget tråd i mine gemmer som jeg ikke vidste hvad skulle bruges til. Det ved jeg nu, tak for det :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ej hvor sjovt! Ja, altså det er jo simpelthen det der er skønt ved blogs. Man ser så mange ting som man ikke lige havde opsnappet uden :-) …jeg vidste heller ikke hvad det skulle bruge stil, havde glemt at det var i sykassen, men ideen var jo klar da jeg sad og manglede netop en usynlig sytråd! :-)

      Slet
  5. De er bare blevet rigtig fine - også selvom de er for små:-)

    Kh
    Anna

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg må jo bare lave mig et par mere ;-) Lige nu er vi dog godt dækket ind efter jeg fik et par PomPom der bare passer til vores behov. Omend til en noget anden pris en et par hjemmesyede ;-)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...